uurtarief berekenen
Ik vind dat zelf verdomd lastig, ik hoor verschillende bedragen en wil mezelf niet te laag in schatten en zeker niet te hoog. Ik toch proberen te vergelijken. Ik weet dat een timmerman 30euro per uur vraagt, maar ik ben geen timmerman.
Ik werk nu zelf als teamleider op een 2e lijn helpdesk (OnSite Support, klanten ondersteunen bij computerproblemen. In de trant van, mijn printer doet het niet, excel start niet meer, mijn virusscanner geeft deze foutmelding). En zal in eerste instantie ook 1e lijn werk aannemen. En me langzaamaan proberen 'hogerop' te komen. Maar wat is nu een 'fair' uurtarief? Is dat te berekenen? Ik moet rekening houden dat ik niet elke maand werk heb, dat ik zelf mijn onkosten moet betalen etc. etc.
Verders is het voor mij ook nog een beetje onwerkelijk als ik met een uurtarief van bijv. 30 a 40 euro zit te rekenen op wat voor bedrag ik dan uit kom. Vind het bijna astronomisch klinken. En dat voor 1 maand 40uur per week werken.
Heeft iemand een idee wat nou een normaal tarief is voor helpdesk werk? 1e of 2e lijn..
|