Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Al die andere praktische dingen

Mededelingen

Al die andere praktische dingen Bedrijfsnaam, KvK, spullen inkopen, briefpapier, rechtsvorm, bedrijfsruimte, vervoer, juridische zaken, verzekeringen.

 
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Prev Vorig bericht   Volgende bericht Next
  #1  
Oud 6 oktober 2008, 20:41
Markie Markie is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 3 april 2008
Berichten: 160
Standaard Bedrijfshal huren/werk aannemen

Hoi mensen,

Ik ben afgelopen vrijdag bij een leuke opdrachtgever wezen praten. Helaas is het bedrijf echter te ver weg voor mij. 90 Km, met veel file, wat resulteerde in bijna 2 uur reistijd. Ik heb een rondleiding gehad bij het bedrijf en een leuk gesprek gehad. Hun zagen het wel zitten maar ik heb gelijk gemeld dat ik het niet zag zitten om elke dag een uur of 3 á 4 in de auto te zitten.
Nu zit ik eigenlijk de meeste tijd bij een bedrijf vlakbij mijn woonplaats. Dat is maar 30 km rijden, een klein half uurtje, en nooit file. Met de bedrijfsleider ben ik overeengekomen dat ik indien nodig een stukje hal kan huren incl. gereedschap. Dat was dus mooi.
Dit heb ik ook aangegeven bij die nieuwe potentiële opdrachtgever en die zijn nu akkoord. Woensdag moet ik nog wat zaken gaan bespreken.

Nu wil ik dus de dingen die ik voor hun ga maken aannemen. Stukwerk dus.
Dit is de eerste keer dat ik op deze manier ga werken dus hoop dat ik alles goed calculeer.
Mijn vraag is nu dus: De kosten voor de huur van de bedrijfshal, kan ik die gewoon aftrekken van de winst?

En ik moet net als iedereen aan het urencriterium voldoen. Ik zit nu aan de 977 uur dit jaar. Gedeclareerde uren dan wel. Moet er nu dus nog 248.
Hoe kan je als je stukwerk doet die uren verantwoorden? Die zet ik uiteraard niet op de factuur, want daar zet ik op ... stuks ... gelast á €...
Misschien heb ik hier ook wel 2 maanden werk aan dit jaar.
Ik ben dus van plan om flink wat uren te gaan maken de laatste paar maanden. Tussendoor werk ik ook nog voor de opdrachtgever waar ik de hal van huur. Op deze manier kan ik het wel mooi combineren. Kom nu dit jaar gelijk aan 6 opdrachtgevers dus dat zit ook al goed.

Hopelijk heeft er iemand antwoord op mijn vragen.
Met citaat reageren
 

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:16.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon