Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Omgaan met opdrachtgevers

Mededelingen

Omgaan met opdrachtgevers Hoe kun je het gedrag van je opdrachtgever beïnvloeden? Hoe bepaal je je uurtarief? Wat te doen als de factuur niet betaald wordt? Hoe ga je om met problemen in een project?

 
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Prev Vorig bericht   Volgende bericht Next
  #1  
Oud 28 oktober 2008, 09:43
fvanloon fvanloon is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 18 januari 2008
Berichten: 3
Post Betalingstermijn en betaling

Ik heb een probleem met een klant en zijn betalingen (of het uitblijven ervan).

Facturen worden ruim na de betalingstermijn betaald. Zelfs na herrinnering, duurt het nog een tijd dat de betaling op de rekening staat.

Er stonden vorige week nog 4 facturen open ( 2 facturen van juli , de laatste van eind sept.) met een totaal van ruim 2500 euro.

Vorige week netjes per post een herrinnering verstuurt met de 4 facturen.

Nu wil de klant nieuwe licenties hebben , en ik heb aangegeven deze pas te bestellen op basis van vooruit betaling, ivm de openstaande posten.

Krijg ik de volgende reactie op: "Alles in een keer vooraf vind ik een beetje te…….!"

Nu is er donderdag een betaling gedaan van 2 facturen. Ik heb gisteren gemaild, met de vraag of er een vergissing is gemaakt met de betaling.

Krijg ik hier de volgende mail op terug:
"Ik maak geen vergissing met betalingen hoor. Ik probeer alles netjes te betalen tussen de 4 en 8 weken.

De factuur xx is vandaag betaald en de laatste daar wil ik even 6 weken voor zetten hoor……………….en dat is een hele mooie betaaltermijn.

Ik heb ook betaaltermijn van 14 dgn op mijn facturen, maar er is dan ook niemand, die zich daar aan houdt.

Dus ik verzoek je om toch vast actie te ondernemen ......"

Ik ben dus helemaal niet van plan om enige actie te ondernemen, totdat het geld is ontvangen.

Dat zijn klanten niet betalen binnen de betalingstermijn, lijkt me niet mijn probleem.

Bovendien krijg ik daarna de klacht, dat mijn facturen hoger zijn dan zijn vorige IT bedrijf, terwijl mijn uurtarief lager ligt.
Krijg op dit moment heel erg de neiging om afscheid te gaan nemen van deze klant. (uiteraard nadat de betaling voldaan is)

Eigenlijk wil ik de wettelijke rente niet eens doorgaan rekenen (al is het mijn goed recht)
Hoe ga ik op een "nette" manier de klant aan zijn betaling herrinneren.




Met citaat reageren
 

Favorieten/bladwijzers

Labels
betalingsgedrag

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Betalingstermijn? Wat is normaal? Verwijderd account Omgaan met opdrachtgevers 30 6 september 2010 21:21
Betalingstermijn factuur is 14 dagen, maar klant zegt: betalen kan pas vanaf 30 dagen Anoniem Omgaan met opdrachtgevers 32 23 oktober 2009 16:08
Opdrachtgever verlengt eenzijdig de betalingstermijn dubbelmanm Omgaan met opdrachtgevers 5 20 februari 2008 16:28
Betaling van een freelancer? LisaR Al die andere praktische dingen 7 3 december 2007 15:24
Betaling naar buitenland (EU) zonder BTW-nummer Jeroen5 Belasting 3 9 mei 2007 00:24


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:13.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon