Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Al die andere praktische dingen

Mededelingen

Al die andere praktische dingen Bedrijfsnaam, KvK, spullen inkopen, briefpapier, rechtsvorm, bedrijfsruimte, vervoer, juridische zaken, verzekeringen.

 
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Prev Vorig bericht   Volgende bericht Next
  #1  
Oud 16 februari 2010, 12:02
MLWebdesign MLWebdesign is offline
Lid
 
Geregistreerd: 10 augustus 2009
Berichten: 16
Standaard Zeer kleinschalig een webshop starten.

Mijn man is werkloos, zijn inkomen is nu dus gering, en we moeten vooral alles halen uit mijn inkomsten als webdesigner.
Waar het eerst niet zo heel belangrijk was hoeveel inkomen ik uit het webdesign haalde per maand, is het nu een belangrijk onderdeel geworden.

Gelukkig nog steeds met zeer veel enthousiasme!

Wij hebben altijd al met veel plezier woestijnratten gehouden. Nu leek het ons leuk om via de website die ik heb voor deze diertjes zakjes voer te verkopen. Zakje voer zijn per stuk rond de 4 euro, en misschien verkoop ik er maar 1 per maand, wie zal het zeggen. Misschien ook wel 10 per maand.

Maar nu zit ik met een aantal dingen.
Die zakjes koop ik in, daar wordt natuurlijk btw over berekend. Ik betaal dus de (bijvoorbeeld) 100 zakjes voer als inkoop, en daarover de btw.

Daarna zijn ze te bestellen via mijn webshop met uiteraard een prijs erboven op.

Moet ik voor dit geringe werk een eigen bankrekening openen, me aanmelden bij de kvk en de belastingdienst? Moet ik BTW gaan berekenen over zo'n zakje voer, en hoe gaat dit dan in zijn werk aangezien ik absoluut geen 1300 euro aan BTW ga hoeven betalen voor omzetbelasting. Want dat zou betekenen dat ik over de 1700 zakjes moet gaan verkopen per jaar.

Of kan dit gewoon vallen over resultaat uit overige werkzaamheden?

Investeringen zijn verder niet nodig... een webshop heb ik zelf zo opgezet (heb zelf een module ontwikkeld, ideal ook mogelijk) domeinnaam heb ik prive ook al een aantal jaren.
Het enigste zou zijn verpakkingsmateriaal als de klant het opgestuurd wil krijgen, maar ook dit wordt weer doorberekend aan de klant.

Ik ben benieuwd hoe jullie dit zouden aanpakken, en wat mijn verplichtingen zijn. Ik wil geen risico nemen of spelletjes spelen, ik ben een eerlijke ondernemer, met eigenlijk gewoon een hobby.
Met citaat reageren
 

Favorieten/bladwijzers

Labels
webwinkel

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Klanten opbouw miqq Freelancepraktijk starten 12 11 februari 2016 08:54
Reacties via website verbeteren Verwijderd account Marketing en acquisitie 37 15 januari 2009 13:50
Hoe breed? Cindy77 Marketing en acquisitie 22 27 september 2007 11:42


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:32.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon