Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Omgaan met opdrachtgevers

Mededelingen

Omgaan met opdrachtgevers Hoe kun je het gedrag van je opdrachtgever beïnvloeden? Hoe bepaal je je uurtarief? Wat te doen als de factuur niet betaald wordt? Hoe ga je om met problemen in een project?

 
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Prev Vorig bericht   Volgende bericht Next
  #1  
Oud 28 mei 2010, 18:24
carsten888's schermafbeelding
carsten888 carsten888 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 2 maart 2006
Berichten: 35
Standaard Hoe doe ik een schadeclaim? Mijn webshop was week offline door fouten hosting.

Ik heb een webshop waar ik mijn software in verkoop. Door geklungel van de host was mijn webshop een week offline. Daardoor heb ik een week lang geen inkomsten gehad. En ben dagen bezig geweest met alles weer werkend krijgen bij een nieuwe host.
Ik wil een vergoeding van ze.

Op dinsdag had de host onaangekondigd een geheugenmodule in hun server vervangen. Dat was schijnbaar heel moeilijk want de site was de hele dag offline. Dat was op zich niks nieuws, want de site ging wel vaker zomaar voor een paar uur plat. Tot en met donderdag was de site steeds een paar uur online en ging toen weer offline. Ik merkte dat daarbij oude versies van de database werden teruggezet, dus orders van klanten in mijn webshop, werden overschreven! Dat leidde tot enorme problemen met Paypal (die de betalingen op mijn webshop automatisch regelt). Paypal zag orders met dezelfde nummers binnenkomen en weigerde dienst. Klagende klanten, mensen die geld terug claimen etc.

Donderdag zag ik meer vreemde dingen op de server gebeuren en ging ervan uit de mijn site en of de server gehackt was. Ik zette een nieuw hoofdwachtwoord in de server-admin en logde daarmee in (die login werkte dus). Tot mijn grote verrassing was de volgende ochtend het wachtwoord weer ge-reset naar het oude.

Onder die condities kan geen webmaster/developer een site in de lucht houden. Dus vrijdag besloot ik meteen te verhuizen naar een andere host (pcextreme.nl is geweldig en supergoedkoop!). Het duurde 5 dagen voordat de DNS server het domein naar de nieuwe host leidde, en stond de site weer online. Dus een week uit de lucht geweest.

Hoe dien ik een schadeclaim in? Zal ik ze eerst een brief schrijven met wat er gebeurt is, hoeveel ellende dat heeft veroorzaakt en hoeveel het mij heeft gekost? Is het misschien beter om eerst te vragen en als ze niet willen dan pas met een schadeclaim te dreigen etc.
__________________
Joomla CMS plugins
Met citaat reageren
 

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Stilstand of ontwikkeling? erix Jezelf en je freelancepraktijk ontwikkelen 22 11 juli 2007 21:22
Maatschappelijk verantwoord ondernemen? Verwijderd account Al die andere praktische dingen 15 2 februari 2007 23:28


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:49.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon