Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaap
Dat is zeker waar als het advies ook betrekking heeft op strategische keuzes, maar als je dat niet meeneemt is het mijns inziens goed mogelijk een advies te geven over een site, zonder de eigenaar(s) gesproken te hebben.
|
Het kan ook wel, maar het blijft éénwegcommunicatie. Strategie niet meenemen in feedback op iemands marketing kan heel tricky zijn. Usability beoordelen kan uiteraard prima; dat is hetzelfde als door een winkel heenlopen en gewapend met kennis over retailmarketing zeggen wat zal werken en wat niet. Maar als je het hebt over "Waar wil je heen met je winkel", "Welk publiek bedien je nu en wil je gaan bedienen", "Voor welke waarden staat je bedrijf" dan kan je daar veel minder goed mogelijke discrepanties in vinden. Je kunt niet weten of ze nu iets in hun assortiment voeren dat eigenlijk buiten hun core business valt. Maar als dat zo is, misschien is het dan wel zo'n snel verkopend product dat ze het in de schappen houden.
Enzovoorts.
Als Marktplaats.nl ons vandaag om feedback zou vragen zouden ze waarschijnlijk geen al te positieve kritiek krijgen. Toch draait die tent als een tierelier, en als dusdanig kan je je dus veel moeite van feedback ten aanzien van het ietwat archaïsche uiterlijk (;-)) besparen, bijvoorbeeld.
Een simpele "waar sta ik nu en waar wil ik heen" (en licht dan mijn site eens door)" kan de feedback ook beter richten.
Dus kom maar door met die info, Isabelle