Ik zit al een tijdje informatie te zoeken over de administratie van een bedrijf.
Ben een eenmanszaak, en ben 1 oktober gestart, ben 18 jaar en heb hulp nodig.
De urenadministratie is eindelijk klaar
Maar nu ik zie staan:
Geld administratie:
Kas - Wat bedoelen ze hiermee?
Bank - Hier neem ik aan de bank afschriften eens per maand?
Debiteuren en Crediteuren Administratie:
-Adres gegevens - Moet dit zowel van de debiteuren als van de crediteuren?
-Inkoop facturen - Spreekt voor zich
-Verkoop facturen - Spreekt voor zich
-Voorraad administratie - Is dit van mij belang als webdesigner? ik bedoel wat moet ik hiermee bijhouden? ik verkoop geen meubels of iets dergelijks, dus bedoelen ze hiermee iets wat ik in de verkoop heb, of het nog op voorraad is, of bedoelen ze hier envoloppen en papier en postzegels etc mee? en zoja hoe moet ik dit aanpakken?
-Inkoopadministratie - Ik zie dus staan inkoop facturen en inkoop administratie, bij de facturen moet ik dus de facturen betalen, logisch, maar wat moet ik hiervan bewaren? want zoals de bonnetjes etc, niet ik er aan vast, en ik schrijf er achter op waarvoor het diende, bedoelen ze dit met inkoopadministratie?
-Verkoop Administratie - Wat moet ik me hier bij voorstellen? Ik lever websites af, en stuur daarvoor een factuur, maar wat valt onder verkoop administratie?
-Kasbewijzen - Wat moet ik me hiervan voorstellen? verschil tussen kas en bankafschriften? als ze bedoelen de bonnetjes etc, die niet ik aan de inkoop facturen.
-Dagafschriften - Wat is dit?
-Memorial - Wat is dit?
-Journaal - Wat is dit?
-Grootboeken - Wat is dit?
-Fiscaal of Jurdische correspondentie, wat bedoelen ze hiermee?