Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Belasting
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Belasting Inkomstenbelasting (winst uit onderneming en resultaat uit overige werkzaamheden), omzetbelasting (btw), vennootschapsbelasting.

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Prev Vorig bericht   Volgende bericht Next
Oud 13 april 2008, 16:15
Markie Markie is offline
Veteraan

Question Urencriterium: accountant zegt urenregistratie in mijn geval niet nodig

Hoi mensen,

Ik heb even een vraag. Ik heb de laatste tijd veel gelezen hier. Onder ander over de ureneis.
Ik ben per 1 maart 2008 voor mezelf begonnen. Werk zo rond de 40 uur per week. Dit zijn dan dus facturabele uren. Daarnaast ben ik uiteraard nog onderweg naar mijn werk (minimaal een uur per dag meestal, maar dit is bij te houden aan de hand van mijn kilometerregistratie), ben ik bezig met administratie en lees ik ook veel op bijvoorbeeld lancelots.
Ik las dus hier op lancelots dat je dergelijke uren ook op kan geven voor de belasting om aan de 1225 ureneis te kunnen voldoen. Hoogstwaarschijnlijk haal ik die ureneis zeker wel, maar mocht ik een ongeval krijgen, of zonder werk komen te zitten en ik dreig de 1225 uren niet te halen dan kan ik toch deze uren hiervoor opvoeren?
Ik heb deze vraag ook aan mijn accountant gesteld maar volgens hem is dat voor mij niet van toepassing.
Ik vind dat raar. Waarom zou dit voor mij niet van toepassing zijn en voor anderen wel? Ik maak toch ook mijn reis- en administratieve uren zoals iedereen?

Hij denk waarschijnlijk dat ik die 1225 toch wel zal halen en dat is normaalgesproken ook wel zo, maar zoals ik al zei, je weet nooit wat er voorvalt en dan heb je misschien wel veel profijt van dergelijke uren toch?

Als ik die 1225 uren gewoon haal met facturabele uren dan heb ik aan die overige uren waarschijnlijk niets?
Met citaat reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
urencriterium, urenregistratie

Regels voor berichten