Re: Starten met freelancen
Hallo allemaal,
Na maanden in de etalage van dit forum 'gluren' besluit ik vandaag de stoute schoenen aan te trekken en naar binnen te gaan.
Eerst een korte introductie van mezelf: Anna Klappe. Sinds 2006 schrijf ik als freelancer voor een regionale krant en doe daarna opdrachten als tekstschrijver.
Mijn reden om in te loggen is de herkenning van mezelf in het verhaal van Jesse. Ook ik kwam uit een WAO-situatie en wilde weer aan de slag. Hiervoor heb ik ook gebruik gemaakt van de IRO-regeling. Mijn keuze viel op het bureau Career and kids, omdat dit bureau zich specifiek richt op vrouwen die werk en zorg voor de kinderen moeten/willen combineren. Zoals ik.
Ik heb hier positieve ervaringen mee. In het bijzonder vanwege het netwerkcontact. Mijn begeleidster ontmoet door haar werk veel andere (startende) ondernemers die ze graag aan elkaar 'koppelt'. En ze heeft een groot bestaand netwerk.
Op haar advies heb ik een oriënterend gesprek gehad met een journalist/tekstschrijver in mijn regio die me weer heeft doorverwezen naar mijn eerste opdracht: de regionale krant. En via die krant komen ook weer andere opdrachten binnen.
Tot zover even mijn introductie. Ik sta op het punt naar een persconferentie te gaan (werk!) Graag kom ik later nog even terug om andere praktische informatie uit te wisselen!
Groeten,
Anna
|