Usability testing
"""""beste medefreelancers, hier mijn pitch, ik ben benieuwd wat jullie hiervan denken""""""
Diverse consumentenonderzoeken tonen aan dat gebruikersvriendelijkheid een van de belangrijkste voorwaarden is voor het (commerciële) succes van een website en clients. Usability van applicaties resulteert in hogere klanttevredenheid, groter aantal hits (en returns) en meer verkopen.
Deams5 is erop gericht om uw applicaties te testen bij uw doelgroep om zo de kans op succes aanzienlijk te vergroten door:
- Wetenschappelijk onderbouwde methoden (cognitie wetenschappen, psychologie & Human Computer Interaction) gecombineerd met commercieel inzicht.
- Respondenten worden geworven door mijn zorgvuldig samengestelde panel in Alphen aan den Rijn (testgebied)
- Ik houd rekening met de "return on investment" en houd de kosten goed in de gaten waardoor ook met een beperkt budget een goed systeem ontworpen worden.
Ik hanteer de volgende onderzoeksmethoden:
- Expert - Scan: Visuele scan van de website of applicatie waarbij al snel 70% van alle usability-problemen ontdekt worden.
- Prototype test: Diverse prototypes worden voorgelegd aan de proefpersoon waardoor de beste prototype ontwikkeld kan worden.
- laboratorium studies: Gedrag van de gebruikers worden bestudeerd waardoor belangrijke problemen duidelijk worden.
|