Kwaliteitssystemen worden vaak als doel gezien en niet als middel. Hierdoor ontstaat onnodige en belastende bureaucratie. Kwaliteitssystemen moeten ondersteunend zijn. Het moet de onderlinge samenwerking in de organisatie bevorderen. Elke medewerker vindt er de noodzakelijke richtlijnen om in verwachte situaties de juiste dingen te doen. Maar het systeem biedt ook voldoende flexibiliteit om in onverwachte situaties ook adequaat te handelen en de juiste beslissingen te nemen.
Organisaties streven naar vergroting van hun succes. Het goed kwaliteitssysteem focust daarom op die kwaliteitsdoelen die tot succes leiden. Beheers de risico's die het succes bedreigen, verspil geen energie aan bijzaken.
Quality Business Support is het kwaliteitsadviesbureau van Jan van der Kuil. Door zijn ruime ervaring in gereguleerde bedrijfstakken (farma, medische hulpmiddelen, klinisch en bio-analytisch onderzoek) weet hij als geen ander hoe met beheersbare processen hoogwaardige kwaliteit en een efficiënte manier van werken kan worden bereikt.
Jan van der Kuil
www.Q-bs.nl
http://www.linkedin.com/in/janvanderkuil