Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Al die andere praktische dingen
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Al die andere praktische dingen Bedrijfsnaam, KvK, spullen inkopen, briefpapier, rechtsvorm, bedrijfsruimte, vervoer, juridische zaken, verzekeringen.

 
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Prev Vorig bericht   Volgende bericht Next
  #1  
Oud 10 april 2010, 00:42
Rogier Rogier is offline
Lid
 
Geregistreerd: 10 april 2010
Berichten: 29
Standaard Beroepsaansprakelijkheidsverzekering te duur als startend freelancer, hoe oplossen?

Beste Lancelotters,

Allereerst mijn complimenten voor het forum en de site, een schatkamer aan informatie.

Ik heb een vraag over de aansprakelijkheid van een freelancer die met name actief is in webdesign, vormgeving en fotografie.

Ik heb mij vandaag ingeschreven bij de KvK, en kreeg daar als advies een aansprakelijkheidsverzekering af te sluiten.
Nu heb je als ik het goed heb twee soorten verzekeringen:
1. De bedrijfs aansprakelijkheid verzekering die vooral materiële schade en fysieke schade dekt.
2. De beroepsaansprakelijkheid verzekering die meer de schade dekt ten gevolge van bijvoorbeeld een storing, of onbedoeld foutief handelen door mijzelf.

Nu zal de 1e verzekering, die relatief goedkoop is, niet echt van toepassing zijn bij mij: opdrachtgevers zullen met name bij mij thuis komen, en verder heb ik weinig direct contact.
De 2e verzekering is een stuk interessanter denk ik, maar waarschijnlijk veel te duur voor mij: ik ben pas net begonnen, en bovendien nog een scholier. Denk aan een omzet van €2000,- tot €2500,-: het is een bijverdienste.

Nu heb ik een aantal vragen:
- Kunnen goede algemene voorwaarden al een groot deel van je aansprakelijkheid wegnemen, of zullen je algemene voorwaarden bij een schadeclaim niet echt stand houden tegenover bijv. een rechter?
- Ben ik aansprakelijk voor een storing bij bijvoorbeeld een hosting bedrijf waarvan de servers er - precies op de dag dat de klant een advertentie plaatst in een krant - uit liggen?
- Is de tweede verzekering toch nog interessant voor mij, of veel te duur voor een startende ondernemer?

Ik ben erg benieuwd hoe andere ZZP'ers dit hebben aangepakt toen ze net begonnen, al dan niet in de web/grafische hoek.

Alvast bedankt,
Rogier
Met citaat reageren
 

Favorieten/bladwijzers

Labels
aansprakelijkheid


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Deeltijdstudente journalistiek (30 jr) wil zich profileren als freelancer, mijn vragen! Kaat Jezelf en je freelancepraktijk ontwikkelen 2 22 april 2009 00:18
Server aanschaffen als freelancer: hoe boeken? ahbruinsma Administratie 6 18 oktober 2008 21:04
Inschrijven KvK en beginnen als freelancer voor een enkele opdracht? AlwinK Freelancepraktijk starten 2 11 augustus 2008 10:33


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:11.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon