Urenadministratie t.b.v. belastingdienst
Hallo,
Ik ben een bestand aan het maken voor mijn urenadministratie.
Ik ga het met name bijhouden voor de belastingdienst en het moet dus aan hun eisen voldoen. Op hun website kan ik helaas niet veel info vinden over de eisen.
Nu heb ik op deze site gelezen dat onderstaande kolommen in ieder geval vermeld moeten worden:
datum
uren
omschrijving
soort werk
opdrachtgever
Het spreekt allemaal wel voor zich. Maar... moet ik bij de omschrijving exact invullen wat ik heb gedaan? Ik ben een timmerman. Dat is dus ook wat ik standaard doe. Moet ik dat dan elke keer invullen? Of uitgebreider?
Indien het een kernactiviteit betreft lijkt het me logisch dat ik bij soort werk invoer wat ik gedaan heb (administratie, offerte maken enz) maar moet ik voor mijn kernactiviteit bij de omschrijving heel uitgebreid zijn?
Moet ik bijvoorbeeld ook mijn reistijden vermelden? Of hoeveel tijd ik besteeds aan spullen halen voor mijn klus? Of kan ik dat gewoon invoeren als 8 uur werk zonder verdere uitgebreide omschrijving.
Ik wil aan het eind van het jaar uiteraard geen gedoe met de belastingdienst!
|