Voorgeschoten kosten & administratie
Beste leden,
Ik ben kortgeleden begonnen als freelancer (nog wel op een laag pitje). Nu heb ik, omdat mijn zakelijke rekening niet goed liep, in 2010 een aantal uitgaven met privé-geld voorgeschoten. In 2011 heb ik deze terugbetaald met zakelijk geld. Mijn vraag is: hoe voer ik dit in in mijn administratie?
Wat ik nu gedaan heb: in de administratie van 2010 heb ik de aankoop vermeld bij transacties en bij de inkomsten/uitgaven de uitgave-post 'rekening courant privé' opgenomen.
In 2011 heb ik de voorgeschoten kosten terugbetaald. Als ik deze vervolgens weer bij transacties invoer als uitgaven (aflossing rekening courant privé) krijg ik echter dubbel zo veel uitgaven en klopt mijn rekening-saldo niet meer.
Ik hoop dat iemand de situatie begrijpt en mij met een (simpele) tip kan helpen. Zo nodig leg ik hier en daar nog wat extra uit.
Bij voorbaat dank!
Groet,
Elbird
|