Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Administratie
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Administratie Factureren, financiële boekhouding, jaarrekening, urenregistratie, kilometeradministratie, archiveren...

 
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Prev Vorig bericht   Volgende bericht Next
  #2  
Oud 14 oktober 2011, 19:31
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.338
Weblogartikelen: 2
Standaard

Ik weet niet zeker of ik je goed begrijp, maar waarom zou totaliseren op een declaratieformulier handiger zijn dan totaliseren in je boekhoudpakket?

In een zakelijke boekhouding is het nu eenmaal gebruikelijk om elke afzonderlijke inkooptransactie in te boeken, daar zou ik bij lunchkosten niet van afwijken, want dan lijkt het minder zakelijk.

Ik heb zelf een BV en dan moet je privé betaalde dingen declareren, maar ik probeer dat zo min mogelijk te doen, omdat ik het meer werk vind (bonnetjes bewaren, invullen op formulier, formulier inboeken en daarbij weer opsplitsen naar kostensoort en btw-categorie, overboeken van zaak naar privé) en het meer vraagtekens kan oproepen bij belastingcontrole. Direct met de zakelijke pas pinnen en inboeken als inkoop vind ik makkelijker.
__________________
René
Met citaat reageren
 

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
lunchkosten anna Administratie 10 9 september 2018 01:13


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:39.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon