Eerst zzp'er, toen tijdelijk in dienst, nu weer zzp'er bij dezelfde opdrachtgever?
Als 1 mans bedrijf vanuit Microsmart ICT al minimaal 8 jaar als Freelancer/ZZP-er werkzaam in de ICT branche. Ik laat mij meestal inhuren als Storage Engineer en Consultant op het gebied van Business Continuity, High Availability en Data Management.
Nu ben ik om privé redenen tijdelijk in dienst geweest van een opdracht waar ik eerst 9 maanden als ZZP-er heb gewerkt. Was te verwachten dat dit tijdelijk zou zijn en had daar mijn redenen voor. Ik heb daarnaast mijn bedrijf behouden o.a. ook omdat ik een aantal MKB bedrijven internet diensten verleen. Na 4 maanden heb ik besloten weer als Freelancer te gaan werken omdat ik hier gewoon gelukkiger mee was en de uitdaging miste. Nu wil deze “ex-werkgever” mij toch weer gaan inhuren. Kom ik hiermee in de problemen en wat is hier de beste constructie voor? Misschien is het advies ook wel niet doen om te voorkomen dat er mogelijk verkapt dienstverband ontstaat. Graag verneem ik dat ook als dit zo is.
B.v.d.
|