Salarisderving door vrije dagen opvoeren als kosten van freelancewerk?
Ik ga een website maken voor een organisatie. Bij deze organisatie ben ik in loondienst als systeembeheerder voor 4 uur per week. Daarnaast werk ik gewoon in loondienst (36 uur) voor een andere organisatie. Voor die eerste organisatie ga ik (buiten die 4 uur om) een website maken waarvoor ik apart betaald ga worden. Ik maak hiervoor een factuur die ze aan mij uitbetalen buiten het vaste salaris (van die 4 uur per week). Die 4 uur verbruik ik al dus kan dit er niet bij doen. Op zich geen probleem denk ik?
Voor het maken van die site maak ik ook onkosten. Die onkosten kan ik opvoeren als aftrekpost bij de aangifte voor 2011 (of 2012). Echter moet ik ook extra verlof opnemen bij mijn full time baan. Dit kost mij dus verlof dagen (die ik kan kopen bij mijn werkgever). Kan ik die ook als onkosten opvoeren?
Zijn er mogelijk andere (betere) oplossingen om het financieel in te regelen?
|