Contract of overeenkomst laten tekenen?
Beste lancelot-lezers!
Sinds 2 weken ben ik voor mezelf begonnen als freelancer met name in 3D-visuals/animatie en webdesign.
Nu heb ik al sinds september vorig jaar contact met een potentiële opdrachtgever die mij heeft benaderd via Linked-in. Hij heeft een heel cool concept bedacht waar hij mij uiteindelijk op projectbasis voor wilt gaan inzetten om animaties en "lower thirds" te maken.
Hij is op dit moment bezig om investeerders aan boord te krijgen en zal dus een proefshows moeten maken om deze investeerders te overtuigen. Nu heeft hij mij gevraagd om hiermee te helpen en ik heb gezegd dat ik dat in principe wel wil doen natuurlijk. Met het oog op de toekomst wil ik hem graag helpen. Heb al meerdere keren een afspraak gehad en het voelt in principe allemaal goed. Heb hem al met meerdere zaken geholpen de afgelopen periode.
Dan komt nu mijn vraag. Is het misschien verstandig dat ik een soort van overeenkomst of iets dergelijks laat tekenen waarin staat dat wanneer de samenwerking de komende periode goed loopt het werk dat eruit komt ook daadwerkelijk bij mij terecht komt? Ik wil namelijk niet achteraf de teleurstelling hebben dat hij straks met een ander in zee gaat met hulp van mijn kennis. Misschien dat hij dit met andere freelancers ook doet om zo kennis te vergaren.
Op zich vertrouw ik het wel, maar voorkomen is beter dan genezen en ik heb er geen zin in om uiteindelijk tijd en geld te verliezen.
Is dit iets wat ik kan doen? Wat is jullie ervaring of mening? En hoe kan ik dit dan het beste doen?
|