Prive auto brandstof en btw vraag
Hallo,
Nog een vraagje,
Allereerst dit, ik was een tijd terug voor de start al bij een accountantskantoor geweest omdat ik dacht dat scheelt me een hoop gedoe en heb ik zekerheid dat het goed zit maar die zeiden dat het tegenwoordig €0,22 p/km is maar ik lees toch echt overal €0,19 p/km (ik dacht ook dat het 0,19 was vandaar dat ik het nu zelf allemaal uitvogel ipv 80,- per uur te betalen.... Er waren meer vragen die ze niet concreet komden beantwoorden overigens) anyway, is het nu 0,19 of 0,22?
Hoe kan ik aanspraak maken van de btw teruggaaf op brandstof?
Kan dat ook met bonnen betaald van priverekening? Moet ik de bonnetjes dan ook in de administratie opnemen bij de facturen en nummeren , of gewoon wel bewaren maar apart en niet nummeren in de gebruikelijke reeks zakelijke facturen?
Is het niet handiger meteen van zakelijke rekening te betalen?
Dit vraag ik voor de volgende reden, van de brandstof kun je 75% btw terugvorderen in de omzetbelasting. (Mits je aan die voorwaarden voldoet uiteraard)
Vandaar dat het me handiger lijkt de brandstof meteen van de zakelijke rekening te betalen en de bonnetjes bij de gebruikelijke facturen te bewaren en mee te nummeren.
Niet alle brandstof uiteraard , alleen de brandstof die ook daadwerkelijk voor zakelijk rijden gebruikt word maar dat lijkt me vanzelfsprekend. Al en me al wel een beetje ingewikkelde zaak.
Kortom wat is nu de beste weg om te bewandelen en hoe pak ik dit aan? (Moet erbij vermelden dat ik weinig prive rijd)
|