Voorwaarden van opdrachtgever?
Hallo,
Ik kreeg vanmiddag bij de post mijn eerste contract. Ik ga via een bemiddelingsbureau voor een aantal weken werken bij een communicatiebedrijf.
Het bureau hanteert zijn eigen voorwaarden.
Een tweetal zaken viel mij op:
1. bij betalingstermijn wordt gesteld dat mijn factuur betaald wordt (ik factureer aan het bemiddelingsbureau) zodra de factuur van het bureau aan de opdrachtgever (het communicatiebureau) betaald is.
Wat moet ik hiermee? Zo loop ik toch twee keer een financieel risico? Is dit een gebruikelijke constructie of moet ik dit niet accepteren?
2. artikel 8 in de AV
Ze stellen dat ik ten minste één maal per kwartaal een verklaring moet kunnen overleggen van een accountant dat ik heb zorggedragen voor de afdracht van premies en belastingen.....
Eh...mijn accountant stelt maar één keer per jaar mijn stukken op. De aangifte omzetbelasting doe ik zelf, één maal per kwartaal.
Is dit een acceptabele eis van het bureau?
Ik hoor het graag....
Groet, Yvonne
|