Contractuele voorwaarden ...
Hallo,
Ik heb de stap gezet om als ICT'er te gaan freelancen op basis van mijn VARWUO.
Ik heb de discussies over contracten hier gelezen en dit heeft vele van mijn vragen beantwoord maar deze vraag kon ik daarmee niet beantwoorden vandaar dat ik die hier neerleg:
Bedrijf X biedt mij een (deel)overeenkomst aan betreffende de specifieke opdracht; einddatum opdracht, functieomschrijving, tarief bla etc.
Bedrijf X biedt mij ook een bijbehorende algemene overeenkomst:
Ik zal, waar mogelijk, op verzoek van bedrijf X medewerkers inzetten tbv automatiseringsprojecten tbv X's werkgevers.
(Voor opdracht wordt verwezen naar de specifieke deelovereenkomst)
In deze (iets dikkere) bijlage wordt ook een punt vermeld dat stelt dat elk der partijen deze overeenkomst kan opzeggen met een opzegtermijn van 3 maanden tegen de laatste dag van een kalenderkwartaal.
Nu vraag ik mij af:
1) Verbind ik mij via deze constructie exclusief aan 1 bedrijf (=X)?
2) Als mijn opdracht afloopt bijvoorbeeld na 4 maanden wat betekent deze algemene overeenkomst dan voor mij en X?
3) Betekent het "waar mogelijk" dat ik mijzelf het recht voorbehoudt om na afloop van deze opdracht elders een opdracht aan te nemen?
4) Wat is de gedachte achter deze voorwaarde?
Ik wil in de zin van de VARWUO als ondernemer aan de slag, en kan het mij dus niet veroorloven mij exclusief aan 1 bedrijf te verbinden.
Ik ben erg benieuwd naar jullie reacties.
|