Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Marketing en acquisitie
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Marketing en acquisitie Sommige freelancers hebben altijd opdrachten. Ze weten precies welk klantprobleem ze oplossen. Ze hebben focus en onderscheiden zich van andere freelancers. Ze publiceren en netwerken actief, want interessante opdrachten komen vaak via-via. Met de opdrachten die niet bij hun passen, maken ze iemand in hun netwerk blij.

 
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Prev Vorig bericht   Volgende bericht Next
  #4  
Oud 9 augustus 2007, 15:19
Cindy77's schermafbeelding
Cindy77 Cindy77 is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 26 juni 2007
Berichten: 222
Standaard Re: Hoe breed?

=> Dit kan je ook omdraaien: als je deskundigheid hebt op een bepaald terrein, kan je die markt ook gericht bewerken; je hebt minder last van concurrenten en kunt bovendien een hoger tarief hanteren. Je verkoop immers kennis + vaardigheid in plaats van alleen de algemene vaardigheid tot het schrijven van een tekst.

Natuurlijk, maar dat is ook de tegenstelling die ik bedoel En er zijn nou eenmaal tekstschrijvers (zoals ik dus) die die specialistische kennis niet hebben, omdat ze een hoofd vol kennis over schrijven hebben.

Natuurlijk kunnen we ons die dingen eigen maken, maar (schrijf)ervaring opdoen met een specialisme kan alleen als je een opdracht uit de gewenste hoek weet binnen te slepen - en dat is dus lastig als je nooit eerder voor die hoek hebt gewerkt

En we kunnen wel stapels boeken en vakbladen over een bepaalde sector gaan lezen, en congressen of netwerkbijeenkomsten bezoeken tot we erbij neervallen, maar er moet ook brood op de plank .

@ Mikki: Ik pak inderdaad op dit moment ook nog alles aan wat ik krijgen kan. En ik denk ook dat er vanzelf een soort richting zal ontstaan. Maar het vervelende daarbij is dat dat dus niet per se de richting hoeft te zijn die jij zou kiezen.

Ik heb jaren geleden een tijdje bij een communicatiebureau gewerkt dat zich specialiseerde in (geestelijke) gezondheidszorg. Leuk, maar het gevolg is wel dat ik vrijwel alleen teksten kan laten zien die over die branche gaan. Waardoor bijvoorbeeld een internetprovider of een loodgietersbedrijf (ik noem maar wat dwarsstraten) minder geďnteresseerd zal zijn in mijn teksten.

Potentiële opdrachtgevers kijken in mijn ervaring toch vaak naar wat je eerder gedaan hebt. Maar als ik er vol voor zou gaan en me alleen op die branche zou richten waar ik voor wil schrijven, zou mijn bedrijf dus waarschijnlijk al over de kop gaan voordat ik goed en wel begonnen ben
__________________


Met wie wil jij in gesprek?
Twitter: @SocialeadsNL
Facebook: Socialeads
Met citaat reageren
 

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hoe vind ik een geschikte belastingadviseur? Riël Notermans Belasting 3 7 augustus 2007 10:56
Bedrijfspromotie...maar hoe op de correcte wijze? Verwijderd account Marketing en acquisitie 2 2 augustus 2007 17:43
Freelance met 1 opdrachtgever, hoe? Eva_ Al die andere praktische dingen 7 27 juni 2007 19:39
Hoe schat ik winst en omzet op opgaaf startende onderneming? floor Belasting 2 17 april 2007 21:35


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:03.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon