Inmiddels heb ik de meeste benodigde verzekeringen al afgesloten (... en kan onderhand zelf verzekeringsadviseur worden
)
Één verzekering heb ik nog niet rond: de rechtsbijstandsverzekering.
Helaas wil DAS voor mij niet de
ZZP polis afsluiten, die heeft namelijk een acceptabele dekking tegen een gunstig tarief. Volgens DAS val ik een risicoprofiel dat zij niet willen verzekeren.
Andere (duurdere) verzekeringen kan ik wel afsluiten (oa. DAS, interpolis, etc.) maar voor een premie vanaf €500,- p/j vraag ik me af of dat erg veel toegevoegde waarde heeft, als zelfstandig freelance projectmanager, immers:
- conflicten met leveranciers: verwacht ik niet, aangezien ik zeer weinig inkoop.
- conflicten met klanten: aansprakelijk is gedekt middels mijn aansprakelijkheidsverzekering. Betalingsproblemen kan ik prima zelf -al dan niet met hulp van een gerechtsdeurwaarden- oplossen.
- conflicten met overheid: issues mbt vergunningen, bestemmingsplannen etc. zijn niet van toepassing. Fiscale geschillen zijn in de meeste gevallen niet gedekt.
- huisvesting etc: nvt, ik werk bij de klanten en heb 'kantoor aan huis' (=werkkamer)
- personeel: alleen conflicten met mezelf, maar die zijn niet juridisch van aard
Mijn voorlopige conclusie: voorlopig hou ik het bij een particuliere dekking.
Hebben jullie een zakelijke rechtsbijstandsverzekering, en zo ja, waarom ? (wellicht zie ik nog iets over het hoofd ?)