Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Al die andere praktische dingen
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Al die andere praktische dingen Bedrijfsnaam, KvK, spullen inkopen, briefpapier, rechtsvorm, bedrijfsruimte, vervoer, juridische zaken, verzekeringen.

 
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Prev Vorig bericht   Volgende bericht Next
  #1  
Oud 19 oktober 2007, 16:11
Mijntje Mijntje is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 19 oktober 2007
Berichten: 2
Question Zoveel vragen, nu nog de antwoorden...

Beste mensen, volledig vers geregistreerd kom ik hier vast en zeker met vele vragen die al talloze keren gesteld zijn. Zelf zie ik door de bomen het bos even niet meer en ik hoop dat mensen bereid zijn om mijn verhaal te lezen en me een handje op weg te helpen.
Ik ben een vrouw dus heb ´wellicht´ veel woorden nodig .

Op dit moment ben ik in loondienst (parttime) en dit wil ik absoluut behouden als mijn hoofdinkomsten. In de afgelopen jaren zijn mij echter vanuit mijn netwerk geregeld klusjes aangeboden. Tot nog toe vond ik het veel ´geregel en had een vaste baan de prioriteit en heb ik deze klussen afgeslagen.

Nu ben ik, samen met een collega (ook parttime in loondienst), benaderd voor een klus: het verzorgen van een training. Vandaag een kennismakingsgesprek gehad en ze willen -in principe- met ons in zee. Hartstikke leuk, wij weten wat we doen en zijn het eens over de inhoud. Nu is ons gevraagd een offerte en een plan op te stellen.

Tja, en dan de vragen die daaruit voortvloeien... Het komende jaar (en daarna) blijf ik absoluut in loondienst. Ik verwacht zo´n 16-24 uur per maand ´bij te klussen´. De inschatting is lastig, want ik verwacht dat er meer uit voort kan komen. Maar ik heb met mezelf afgesproken dat dit het maximale gaat worden het komende jaar.

* Wie helpt mij wijs te worden uit welke vorm?
Ik heb gestudeerd maar kom er toch niet uit op de KvK-site. Freelance, zelfstandig ondernemer, VOF, maatschap¨, etc., ik kan er weinig van brouwen... Ook heb ik ergens iets gelezen over een bepaald aantal uren per jaar en niet inschrijven. Pfff.... Hoe bepaal ik in hemelsnaam wat wanneer financieel gezien het handigst is?
* Ik denk dat het verstandig is om mij alleen in te schrijven en mijn partner ´in crime´ apart. Zij heeft andere prioriteiten en zal het waarschijnlijk bij deze klus laten. Maar is dit apart inschrijven wel handig of snijden we onszelf dan financieel gezien in de vingers? Het is wel lastig, want wij gaan de training volledig samen verzorgen...
* Klopt het dat inschrijving bij KvK automatisch gepaard moet gaan met inschrijven Belastingdienst? Of hangt dit ook weer van de vorm af?

Mijn hoofd loopt over. Ik probeer het koel te houden en laat het even bij deze vragen. Ik kijk uit naar reacties van jullie kant en beantwoord vragen uiteraard graag.
Met citaat reageren
 

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Nog steeds geen BTW nr ontvangen;) Anoniem Belasting 15 29 oktober 2007 13:21
Lastige vragen VAR Mark Sluymers Al die andere praktische dingen 7 23 mei 2007 00:01
nog even voorstellen.. wilco Marktplaats 3 15 oktober 2006 21:32


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:16.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon