Een eigen "certificaat"
Hallo,
Ik ben al 2 jaar lekker m'n ding aan het doen als freelance Flash developer. Nu werd ik onlangs gevraagd om iemand privé les te geven in het programmeren in Flash. Ik heb een mooi lespakket samengesteld wat netjes binnen zijn budget valt, en ik ben er van overtuigd hem een zeer kwalitatief pakket aan te bieden. Het enige wat ik niet kan leveren (of misschien toch, vandaar dit verhaal) is een certificaat of ander document wat garant moet staan voor een hogere marktwaarde van de student.
De student wil dus niet alleen meer kennis opdoen, maar dit ook in de praktijk inzetten. Ik ken zijn achtergrondverhaal niet, maar ik denk dat hij moeite heeft met het vinden van een goed (of beter) betaalde baan als webdeveloper. Ik ben er van overtuigd dat wanneer hij mijn lessen heeft gevolgd dat hij grotere projecten kan aannemen, gestructureerder en sneller kan werken en een prima werknemer zal zijn voor de web-afdeling van een multimediabedrijf.
Kan ik hem aan het eind van de lessen een certificaat in welke vorm dan ook aanbieden? Het gaat dus om een tastbaar bewijs van zijn verhoogde marktwaarde na het nemen van mijn lessen. Ik zou zelf een leuk document in elkaar kunnen zetten en ondertekenen, maar in hoeverre dat wordt geaccepteerd is de vraag.
Met vriendelijke groet,
Bart Wttewaall
|