Beste,
Een lastige situatie. Kan je geen beter advies geven dan je rechtsbijstand te bellen over je rechten of desnoods een advocaat voor een uurtje advies..
Verder wat tips op basis van mijn beperkte kennis..
Ik weet dat er bij surseance, geen doorlever verplichting bestaat voor de leverancier (jij dus). Ik zou zeker informeren bij het bedrijf of het klopt en eventeel je dienstverlening direct stopzetten, totdat er duidelijkheid is over de betaling, laat de schuld niet te groot (groter) worden. Ik weet niet zeker of je ook formeel het contract als beeindigd kan beschouwen (dat is bij faillisement wel zo) dan ben je vrij om direct met de eindopdrachtgever af spraken te maken
kijk eens op
http://www.faillissementen.com/index.php of ze daar bij staan met de status surseance en hou die site in de gaten. Zodra je ze daarbij ziet staan hou er dan rekening mee dat alleen de curator nog toezeggingen mag doen, dus vraag altijd schriftelijke bevestiging van de curator op toezeggingen en afspraken.
Ik zou kijken op basis van de feitelijke situatie of je de eindopdrachtgever zo ver kan krijgen dat ie samen met jou (en het tussenburo) een nieuwe overeenkomst wil opstellen waarbij hij jou betaald voor jou diensten en het tussenburo voor hun fee.. hierdoor word niemands belangen geschaad en heeft iedereen (en vooral jij) zekerheid.
Als zzp-er moet je scherp en alert zijn en je niet altijd af laten schrikken door formele regeltjes en wachttijden het is tenslotte jou brood.. voor een bedrijf met vele klanten is het veel makelijker om maanden af te wachten en te onderhandelen.
Jij hebt een urgent belang om je betalingen veilig te stellen, danwel je opdracht te beindigen om de schade te beperken.
Als er druk van jou en de eindopdrachtgever komt is er goede kans dat een curator meewerkt aan zo'n constructie.