Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > ICT

Mededelingen

ICT PC of Mac, Office en andere software, internet- en telefoonabonnement, website en zoekmachineoptimalisatie... gelukkig zijn er ook ict-freelancers die te hulp schieten.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 15 juli 2011, 11:13
Bernard Bernard is offline
Lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2011
Berichten: 11
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freeinx Bekijk bericht
Wat is de goedkoopste oplossing als het gaat om het opzetten van een bedrijfsnetwerk, en waarop je van buiten via Internet kunt inloggen?
Wat wil je met het bedrijfsnetwerk kunnen ?
Hoeveel gebruikers gaan er gebruik van maken ?

Groeten,
Bernard
Met citaat reageren
  #2  
Oud 15 juli 2011, 11:25
Freeinx's schermafbeelding
Freeinx Freeinx is offline
Lid
 
Geregistreerd: 13 juni 2007
Berichten: 29
Stuur een bericht via Skype™ naar Freeinx
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bernard Bekijk bericht
Wat wil je met het bedrijfsnetwerk kunnen ?
Hoeveel gebruikers gaan er gebruik van maken ?

Groeten,
Bernard
Gaat voorlopig om 4 gebruikers.
Mogelijkheden: delen van agenda, email, centrale opslag documenten, internet, videoconferencing, toegang via Internet, autom. backup, virusbeveiliging.
Software: eigenlijk alles op het netwerk, niets meer op een harde schijf van een PC; bv. : MS Office, Adobe produkten.
__________________
blauw pak Webdesign
www.blauwpak.nl
Met citaat reageren
  #3  
Oud 18 juli 2011, 22:45
Jean-Paul Jean-Paul is offline
Lid
 
Geregistreerd: 21 oktober 2007
Berichten: 48
Standaard

Als je alleen office achtige dingen doet, zou ik nooit een eigen server meer neerzetten.
Het lijkt goedkoop, maar als je de licentiekosten van de software, de virusscanner, de benodigde backup faciliteiten, stroomverbruik en dergelijke mee neemt valt dat erg tegen.
Wat je ook niet wilt is dat je door slechte beveiliging je netwerk blijkt te hebben open gesteld voor veel meer dan alleen de werknemers.
Het hebben en bijhouden van de benodigde kennis is overbodig als het niet je core business is.
Mijn advies, go online!
__________________
Didago IT Consultancy
www.didago.nl

"Connecting People and Systems using Microsoft Technology"
Met citaat reageren
  #4  
Oud 19 juli 2011, 17:38
Freeinx's schermafbeelding
Freeinx Freeinx is offline
Lid
 
Geregistreerd: 13 juni 2007
Berichten: 29
Stuur een bericht via Skype™ naar Freeinx
Standaard kosten

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jean-Paul Bekijk bericht
Het lijkt goedkoop, maar als je de licentiekosten van de software, de virusscanner, de benodigde backup faciliteiten, stroomverbruik en dergelijke mee neemt valt dat erg tegen.
Wat zou voor max. 4 werkplekken dan een redelijke all-in prijs zijn (per maand)?

Iemand ervaringen met leveranciers van online werkplekken?
__________________
blauw pak Webdesign
www.blauwpak.nl
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Klanten opbouw miqq Freelancepraktijk starten 12 11 februari 2016 07:54
Tweedehands auto voor zakelijk en privégebruik Evi Belasting 3 16 februari 2011 09:56
Hulp gevraagd bij het vinden van de nieuwe bureaumanager voor La Red NowHow Marktplaats 0 2 februari 2009 21:38
Zijn dit aanvaardbare voorwaarden? jazzvb Omgaan met opdrachtgevers 6 23 januari 2009 22:03


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:44.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon