Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Administratie

Mededelingen

Administratie Factureren, financiële boekhouding, jaarrekening, urenregistratie, kilometeradministratie, archiveren...

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 29 maart 2012, 14:27
startadvies startadvies is offline
Lid
 
Geregistreerd: 13 maart 2012
Berichten: 10
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gokaren Bekijk bericht
Dank u voor de reactie.
U denkt vooruit op de situatie wat nodig is om goede adviezen te kunnen geven, maar de situatie is op een paar gebieden anders.

In mijn geval gaat het wel om het serieus starten van een bedrijf. En ik zoek dus overal ervaring en ik ga ook niet over een paar jaar stoppen. Ik werk ook nog voor 44% nog in loondienst erbij. Als ik uw uitleg lees mag ik wel uren schrijven, interpreteer ik dat goed? Of ligt het genot dan bij mij en kan het niet? Ik heb nu al heel veel geleerd van de verbouwing. Door deze ervaring kan ik eerder bij collega's freelancen.

Deze woningbouwvereniging in Utrecht hanteert andere regels dan u stelt. Als de nieuwe huurder de aanpassing wil overnemen, hoef je als oude huurder niks in de oorspronkelijke staat terug te brengen. Dat is mij per brief bevestigd.

met vriendelijke groet,
Karen
Even dit: Ik kan nu mijn standpunt bij de belastingambtenaar keren. Je bent niet de enige die, gelet op de werkgelegenheid, ongeveer 50% in loondienst is. In tegenstelling tot de meeste woningbouwcorporaties hoef je niets in de oorspronkelijk staat te brengen en WORDT DE HUURPRIJS ook niet beïnvloed. In tegenstelling tot anderen heb je dan nog 1 ontsnappingsmogelijkheid, namelijk: Op datum voordat (als de intentie er al was kan dat met terugwerkende kracht) de werkzaamheden plaatsvinden dient de woningbouwvereniging je de gedateerde verklaring te verstrekken dat je de werkzaamheden geheel in het belang van de woningbouwvereniging doet. (Je hoeft het niet in de originele staat terug te brengen) Natuurlijk ligt het genot bij jou of de woningbouwvereniging, maar dit had in beginsel net zo goed een last kunnen zijn.) wanneer je dan zelfstandig geacht te zijn, dan kan je voor je uren dit als bewijsvoering meenemen. Want waar vind je zo'n object om het uit te mogen proberen?
(Beschouw dan ook het materiaalverbruik niet als kostenpost).
Met citaat reageren
  #2  
Oud 1 april 2012, 15:38
gokaren gokaren is offline
Lid
 
Geregistreerd: 13 maart 2012
Berichten: 5
Standaard

Oke, er komt steeds meer duidelijkheid en mijn gevoel zat toch goed. Fijn dat dit forum er is.

Een paar geschreven zinnen vind ik een beetje onduidelijk dus dat wil ik toch nog even bevestigd krijgen van u.

Zegt u dat de woningbouw de zin: " de werkzaamheden worden uitgevoerd in het belang van de woningbouwvereniging" letterlijk in de brief moet zetten?

en met gedateerd; de datum voordat de werkzaamheden begonnen?

Ze moeten dus liegen over de datum van briefverzending en de datum in het verleden nemen?

Dan snap ik het verder helemaal en dank ik u vriendelijk.
Karen
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:11.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon