Zelf gebruik ik Toggl (
www.toggl.com) waar ik terecht ben gekomen na heel, heel, heel erg veel zoeken en apps geprobeerd te hebben. Toggl deed eigenlijk exact wat ik wilde, en deze opties zijn voor mij dan ook belangrijk geweest bij mijn keuze, namelijk:
- Zelf activiteiten in kunnen vullen
- Start / stop knop van tijd
- Opgenomen tijd aan te kunnen passen (afronden)
- Activiteiten indelen in catagorieen (Toggle maakt gebruik van zelf aan te maken "tags")
- Makkelijk invoeren/aanpassen van opdrachtgevers, en deze makkelijk aan een taak kunnen koppelen.
- Tijd geselecteerd kunnen exporteren.
Wat voor mij ook belangrijk was is dat ik het programma kan gebruiken via de webinterface, op de desktop en kan synchroniseren met mijn mobiel, en dat biedt Toggl ook. Ik gebruik zelf android. Wellicht is de app ook beschikbaar via de iphone / ipad. Dat zou je zelf even na moeten kijken.
Toggl is gratis. Maar voor 5 euro per maand kun je bijvoorbeeld gemaakte uren factureerbaar maken en je eigen logo / huisstijl toevoegen bij het exporteren van je uren vor opdrachtgevers.
Hopelijk kan je hier wat mee. Zelf denk ik dat de kans dat ik zal overstappen klein is, juist omdat Toggl al precies geeft wat ik zoek voor geen of weinig geld. Maar als je iets nog beters kunt verzinnen, wie weet
. (moet je wel ook willen ontwikkelen voor Android).