Hi mensen, als ik de discussies hier hoor over de WW dan is het de discussie die je vaak ziet tussen een adviseur en zijn klant. Daarbij is het UWV net als de adviseur. Je vertelt iets aan een leek maar blijkbaar is het niet helder en trekt de klant verkeerde conclusies ... en de adviseur maar denken dat ie z'n zaakjes goed voor mekaar heeft
zo ook met de WW.
Alle mooie praat van de Geus ten spijt maar op zich is starten vanuit de WW geen probleem je moet er echter wel even helder over nadenken. Wat dat betreft sluit ik me bij Monique aan.
Ik kom wel vaker starters tegen die in de WW zitten. Waar het om gaat is dat als je een dag freelanced je die ene dag WW kwijtraakt. Maar zo kun je het wel opbouwen. Die dag krijg je weliswaar niet meer terug maar ja als je een bedrijf wilt starten moet je nu eenmaal wat risico's nemen. Het is dus zeer zeker niet zo dat je direct je hele uitkering kwijtraakt.
Het valt me op dat het UWV (en dat is net als bij de belastingdienst) vaak mensen zitten die uit onervarenheid dingen zeggen waardoor hun klant (de starter dus) verkeerde conclusies neemt.
Ik heb zelfs 1 klant die een paar jaar lang 29 uur uitgekeerd krijgt en toch een freelance onderneming heeft opgestart. De uitkering loopt na een jaar of 2-3 na de zomer af in die periode heeft ze risico genomen want het had fout kunnen gaan met het bedrijf maar inmiddels loopt het wel.
Ondernemen/Freelancen is risico nemen heerlijk om over te filosoferen met elkaar
alfred cohen
raad amsterdam