Blij dat ik gewoon maar adviseur ben dan verdien ik m'n geld gewoon door gebruik te maken van de juiste belastingregels
maar even voor de goede orde geef ik ook graag wat ervaring weg ongevraagd, heb er de afgelopen jaren enkele honderden voorbij zien komen die zijn gestart.
Wat is nu de rode draad om succesvol te zijn
... de eeuwige vraag, een daarvan is na te denken over waar je mee bezig bent en mikki dat doe jij en als je jezelf en je partner DURFT te overtuigen en het gewoon doet (en als dat gevoel van binnen ook echt recht zit) dan ga je een mooie toekomst tegemoet. Maar als blijkt dat je je teveel deze vragen blijft stellen, en teveel hangt aan het oordeel van je partner dan is het toch verstandig om het freelance te laten of heel voorzichtig met 1 dag per week te beginnen en dat in overleg uit te breiden. Dan merk je vanzelf wat het gevoel doet.
Niels gaf het precies aan voor iemand als jij is zonder gek doen en gewoon je uren maken 40-45K mogelijk (let wel! omzet) dat durf ik te beweren o.b.v. ervaringscijfers. En als je dan niet gek doet met je bedrijfskosten verdien je flink meer dan in loondienst. Dat flink meerdere kun je gebruiken voor de extracomptabele lasten zoals AOV, eigen pensioen enz... en als je dat verstandig doet hou je meer over dan in loondienst. Kortom een freelancer kan gewoon meer verdienen dan in loondienst als je het freelancen maar in je hebt. Slechts enkelen blijken onwetend te zijn en worden een geslaagd ondernemer en dan is de sky the limit. Maar nogmaal als jij je partner DURFT te overtuigen zit het in je! Volgende week doe ik een workshop bij de KvK in amsterdam misschien een idee om daar eens een kijkje te nemen.
Hoe 't ook loopt succes met de juiste keus