Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roel Jongman
Ron,
In dit geval zal dat toch echt het moment zijn dat er met Ideal word betaald door de klant. Dus gewoon direct op de dag van betaling ook als omzet boeken. Het feit dat zij heeft gekozen voor een payment service provider die de afstortingen uitgesteld doet. heeft geen impact op de datum waarop de overeenkomst tot standkomt en de formele betaling heeft plaatsgevonden.
Kortom ook al hanteert zij het kasstelsel (wat waarschijnlijk zo is bij een webshop) dan nog moet de btw aangegeven worden in de maand dat de klant betaald en niet in de maand dat de payment service provider doorstort.
|
Roel,
Hieronder de info vanaf de site van de belastingdienst:
Kasstelsel
Levert u voornamelijk aan particulieren? Dan berekent u de btw in uw aangifte op basis van uw kas- en bankadministratie.
Btw berekenen
Als u het kasstelsel toepast, berekent u de btw op basis van uw kas- en bankadministratie. U berekent de btw over de inkomsten die in het tijdvak waarover u aangifte doet, daadwerkelijk zijn bijgeboekt op uw bankrekening of ontvangen zijn in uw kas.
Betalingen zijn nog niet bijgeboekt op de bankrekening....
Jij mag natuurlijk een andere opvatting hebben, maar in de praktijk werkt het m.i. meestal zo.