Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harald
Ik heb in het verleden ook wel eens een opdracht gedaan zonder ingeschreven te zijn bij de KvK. Wel had ik een VAR aangevraagd. Volgens mij hoef je niet perse bij de KvK te zijn ingeschreven als je af en toe eens wat werk doet voor een bedrijf. Het wordt naar mijn mening pas interessant om je in te schrijven bij de KvK als je genoeg kosten maakt die je kunt aftrekken.
Misschien schiet ik te veel uit de heup hoor, ik ben ook (nog) geen ZZP-er
|
Ben ik het niet mee eens. Een inschrijving bij de KvK heeft maar weinig te maken met kosten die je kunt aftrekken. Daarnaast wekt een inschrijving vaak wel meer vertrouwen. Wil je niet echt actief als onderneming aan de gang en hoef je je dus niet te profileren als bedrijf, dan maakt het misschien niet uit, maar voor een beetje een serieus bedrijf is een KvK inschrijving wel een minimale vereiste.
Het is inderdaad (nog) niet verplicht, maar ik begrijp eigenlijk niet waarom juist de KvK inschrijving vaak een vraagstuk is. Het kost relatief weinig en het levert je wel voordelen op. Niet alleen in het benaderen van klanten, maar bijvoorbeeld ook voor iets eenvoudigs als het aanvragen van een klantenpas voor de Makro.