Re: factuur via stichting
Ik vind de reactie op een eerlijke vraag enigszins aanmatigend. Ik probeer het juist netjes en eerlijk te regelen en daarom stel ik hier deze vraag, zodat ik weet hoe ik moet handelen en niet later met problemen wordt opgescheept die niet nodig zijn.
Ik begrijp uit het antwoord dat er een risico voor de stichting aan verbonden zit als klanten op deze wijze een donatie zouden doen.
Mijn voornaamste vraag is echter of de stichting uberhaupt facturen mag sturen. Als ik het antwoord aandachtig doorneem, denk ik te kunnen concluderen dat dit wel zou mogen, maar dat de constructie dan niet veel anders zal zijn als bij een onderneming. Dat is niet de bedoeling een daarom stelde ik de vraag. Zoals ik al aangaf, zou het geld ten goede komen aan de stichting. Misschien dat vele goede doelen de non-profit claim hanteren en ondertussen riante salarissen en vergoedingen hanteren, maar dat is hier niet het geval.
In ieder geval bedankt voor de respons, ik ben er weer iets wijzer van. Misschien heeft iemand nog iets inhoudelijks aan de vraagstelling toe te voegen? Als dat het geval is, heel graag. Is het bijvoorbeeld zinvol om de vraag voor te leggen aan de belastingdienst, uit te leggen wat de intentie is en toestemming te vragen?
|