|
3 maart 2008, 13:28
|
|
Veteraan
|
|
|
|
Rare offerte-aanvraag..
Afgelopen vrijdag kreeg ik een offerte-aanvraag waar ik sowieso al een beetje m'n vraagtekens bij had.. Als onderwerp stond er FW: offerte aanvraag, alsof ie 'm dus doorstuurde voor iemand anders oid. In het Aan veld stond ook het emailadres van de persoon zelf.. Maar goed, na het bekijken van de headers en ip-adres, emailadres ed. op te zoeken op internet niks raars kunnen ontdekken.
Nu heb ik vandaag zo ongeveer dezelfde offerte-aanvraag gekregen (zelfde persoon ook) met een of twee zinnetjes anders. Maar nu zie ik dat 'ie deze offerte naar in totaal zo'n 40 of 50 webdesign-bureaus heeft gestuurd..
Zouden jullie serieus ingaan op zoiets?
|
3 maart 2008, 14:13
|
|
Lid
|
|
|
|
Re: Rare offerte-aanvraag..
Hai Hiranthi,
Ja, ik zou serieus reageren, maar niet met een offerte. Niet als je één van de vijftig bent. Zonde van je tijd. Ik zou die persoon direct bellen en vragen stellen: wat zoekt hij precies, wat heeft hij nodig? Waarom vraagt hij 40/50 offertes en geen vier of vijf? Is daar een reden voor waar JIJ bij van dienst kan zijn? (Bvb slechte ervaringen met leveranciers, mensenvrees of bedenk het maar, het kan van alles zijn.)
Zodra je voldoende beeld bij hem hebt kan je alsnog besluiten of jij een offerte wilt maken, maar dan als een van de vier of vijf.
Veel plezier ermee en tot later weer,
|
3 maart 2008, 14:26
|
|
Veteraan
|
|
|
|
Heb alleen een emailadres (staan totaal geen contactgegevens in de email), kan dus niet gaan bellen. Maar ik begrijp wat je bedoelt, ik zal dus maar eens bedenken wat ik terug ga sturen
|
3 maart 2008, 14:36
|
|
Lid
|
|
|
|
Oh, sorry, dan heb ik niet goed gelezen: ik las dat je info over deze persoon op internet had gevonden en concludeerde dat je op zijn website bent geweest. Jammer, want als je een telefoonnummer hebt heb je al een kwart van de klant! De helft, als je goed bent ;-)
Geeft hij alleen een mailadres en verder geen contactgegevens, dan zou ik er niet op voorhand veel energie in steken. Hij speelt wel erg op safe.
|
3 maart 2008, 14:43
|
|
Veteraan
|
|
|
|
Nee, juist niks kunnen vinden helaas (wat in principe ook goed kan zijn).
Maar ik zal eens gaan bedenken wat 'k ga terugsturen (eerst óf ik wel wat terug ga sturen ).
|
3 maart 2008, 17:37
|
|
Moderator
|
|
|
|
Kan het geen concurrent zijn die wil polsen wat een beetje gangbare prijzen zijn? Zo komt het op mij over. Ik kan me niet voorstellen dat iemand zelf 40-50 offertes door gaat worstelen..
|
3 maart 2008, 18:03
|
|
Moderator
|
|
|
|
Standaardteksten, naar tientallen bureaus, alleen een e-mailadres... dat klinkt niet erg serieus. Het is zeker ook nog eens alleen een voornaam met een hotmailadres (jan7252@hotmail.com)?
Ik zou hier hooguit een standaardtekst en je contactgegevens naar terug sturen. Als het serieus is dan neemt hij nog wel een keer contact op.
3 maart 2008, 18:18
|
|
Veteraan
|
|
|
|
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene
Standaardteksten, naar tientallen bureaus, alleen een e-mailadres... dat klinkt niet erg serieus. Het is zeker ook nog eens alleen een voornaam met een hotmailadres (jan7252@hotmail.com)?
|
Het is idd een hotmailadres, maar wel met voor- en achternaam (niet dat dat veel zegt, deze achternaam komt veel voor).
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene
Ik zou hier hooguit een standaardtekst en je contactgegevens naar terug sturen. Als het serieus is dan neemt hij nog wel een keer contact op.
|
Ik denk dat ik dat maar doe ja En dan zie ik 't wel
|
3 maart 2008, 19:25
|
Verbannen
|
|
|
|
hier niet gehad, maar ik zou het niet doen.
vage emailadressen en mailtjes waar je al vanaf punt 1 bij denkt " hee wat is dit nu " hebben voor mij in het verleden geen (fijne) klanten opgeleverd.
Als iemand echt serieus is plaatst deze een fatsoenlijke mail met als mogelijk een telefoonnummer en vanaf een net emailadres wat ook het reply adres is ..
|
3 maart 2008, 22:42
|
|
Veteraan
|
|
|
|
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ramon fincken
hier niet gehad, maar ik zou het niet doen.
vage emailadressen en mailtjes waar je al vanaf punt 1 bij denkt " hee wat is dit nu " hebben voor mij in het verleden geen (fijne) klanten opgeleverd.
Als iemand echt serieus is plaatst deze een fatsoenlijke mail met als mogelijk een telefoonnummer en vanaf een net emailadres wat ook het reply adres is ..
|
Helemaal mee eens. Ik zou maar gewoon deleten.
|
|