Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Belasting

Mededelingen

Belasting Inkomstenbelasting (winst uit onderneming en resultaat uit overige werkzaamheden), omzetbelasting (btw), vennootschapsbelasting.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 9 september 2009, 22:52
evol evol is offline
Lid
 
Geregistreerd: 8 december 2008
Berichten: 7
Standaard Huur appartement in het buitenland

Voor een opdracht plan ik langere tijd in het buitenland te verblijven.
Momenteel zit ik in een hotel, waar ik keurig een factuur krijg bij uitchecken. Deze kan ik dan ook in mijn administratie opvoeren als zakelijke kosten.

Nu denk ik erover om een appartement te huren. Maar veelal wordt dit verhuurd door particulieren. Van hen krijg ik geen factuur.
Kan ik dan de kosten van een appartement nog wel opvoeren als zakelijke kosten? Hoe zal dit gaan met de belastingdienst?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 10 september 2009, 15:57
Roel Jongman Roel Jongman is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 3 april 2009
Berichten: 979
Stuur een bericht via Skype™ naar Roel Jongman
Standaard Re: Huur appartement in het buitenland

Als je per bank betaald moet het mogelijk zijn om die kosten af te trekken. Bij contante betalling is het bewijs lastiger dat je de kosten echt gemaakt hebt. Je kunt natuurlijk de particulier vragen maandelijks een factuur of betaalbewijs te geven.

Als je geen factuur hebt loop je natuurlijk een groter risico dat je bij controle vragen krijgt of dat de post alsnog word afgekeurd. Maar elke inspecteur zal begrijpen dat als jij in het buitenland zit je ook kosten voor huisvesting moet maken. Zolang de particulier geen familie is en de betalingen per bank gebeuren zal het in het algemeen wel geaccepteerd worden.
De hoofdregel is natuurlijk altijd een factuur hebben, maar je kunt in sommige gevallen dus ook de kosten aannemelijk maken door bankafschriften en andere kosten die je hebt gemaakt zoals de reiskosten, de lunch en diner kosten en natuurlijk de factuur die je naar de opdrachtgever stuurt.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hulp gevraagd bij het vinden van de nieuwe bureaumanager voor La Red NowHow Marktplaats 0 2 februari 2009 22:38
Reacties via website verbeteren Verwijderd account Marketing en acquisitie 37 15 januari 2009 13:50
Hoe gekochte voorraad in het buitenland boeken in Acumulus? tonya Administratie 1 11 september 2008 17:24


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:03.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon