Mijn eerste indruk is trouwens dat het nieuwe spamverbod werkt en dat de OPTA voldoende afschrikwekkende werking heeft. Ik heb per 1 oktober een blacklist met honderden spammende afzenders verwijderd van mijn mailserver en er komt toch maar weinig zakelijke Nederlandse spam binnen.
Wat bij fatsoenlijke afzenders ook goed werkt is opt-outen met deze tekst gericht aan een werkend e-mailadres van het bedrijf:
Citaat:
Wij zijn geen klant en hebben nooit om deze nieuwsbrief gevraagd. Ik heb ons al eerder afgemeld met de afmeldlink onderaan, maar jullie nieuwsbrief blijft komen. Deze spampraktijk is sinds 1 oktober 2009 illegaal. Zie http://www.spamklacht.nl/
Verwijder ons geheel uit jullie bestand. Alle nieuwsbrieven e.d. die we hierna nog van jullie krijgen zullen we aanmelden bij de Opta. Deze e-mail zullen we daarbij als bewijs aandragen dat de nieuwsbrief zonder onze toestemming wordt toegestuurd.
|
Ik heb die een paar keer verstuurd en kreeg in alle gevallen binnen een werkdag een excuus en/of bevestiging van verwijdering.