Beste Marlies,
Bedankt voor je reactie en sitebezoek. De tarieven zijn gebaseerd op een aantal tekstschrijvers die ik via Google gevonden heb. Voordat ik mijn website heb gemaakt, heb ik hier veel research naar gedaan. Bovendien heb ik al eerder een opdracht uitgevoerd waarvoor ik ook met 60 tot 80 euro per A4 betaald werd. Op marktplaatsen zie je steeds vaker dat opdrachtgevers vragen om teksten per A4 (omdat ze zo ook een indicatie hebben van de hoeveelheid die ze krijgen en uren niet altijd te verantwoorden zijn), dus vandaar mijn keuze dit zo op de site te plaatsen.
Copywriting en tekstschrijven verschilt officieel niet veel van elkaar. Toch is er wel degelijk een onderscheid en dat is terug te vinden op
www.carrieretijger.nl - copywriter en tekstschrijver. Ook voor mezelf houd ik deze termen los van elkaar, omdat opdrachtgevers in sommige gevallen specifiek op zoek zijn naar een copywriter (dus iemand die teksten overneemt n.a.v. bestaande informatie) of naar een tekstschrijver (zoals ik teksten schrijf die ik zelf invul, maar binnen de kaders van mijn opdrachtgever).
Dit is zoals ik het op mijn site verwoord, omdat ik dit zelf ook zo ervaar. Maar door ervaring leert men! Ik ben nog jong, dus wil nog veel leren.
Bedankt in ieder geval voor je tijd, moeite en je feedback. Heb je misschien nog tips voor een (her)beginnend freelancer?
Vriendelijke groet,
Theo-Henk Streng.