Hoihoi
Je vraagt wat ik inhoudelijk van je elevator pitch vind. Die vraag vind ik
moeilijk te beantwoorden, omdat ik niet precies weet welke diensten je
aanbiedt. Daarom wilde ik ook even je site bekijken voordat ik iets ging
zeggen over de tekst. Hierbij mijn visie op de tekst zonder verdere
achtergrondinformatie te hebben over jouw tekstbureau.
Je biedt nu aan:
Daarmee sluit je dus tekstadvies en herschrijven uit. Ik weet niet of dat
bewust is of niet. Misschien maak je geen onderscheid tussen correctie en
herschrijfwerk. Zelf doe ik dat wel. En ik heb onlangs ook een adviestarief
opgenomen, omdat mensen vaak met communicatieadviesachtige vragen
komen en ik dan kan verwijzen naar het tarief dat daarvoor geldt. Heel
onschuldige vragen die ik zo even tussendoor zou kunnen beantwoorden,
maar waar ik ook inkomsten uit zou kunnen genereren ;-) Maar nogmaals,
ik weet niet precies wat je gaat aanbieden, dus misschien is dit voor jou
helemaal niet relevant.
Je doelgroepen zijn volgens de pitch:
- Auteurs
- Studenten
- Kleine zelfstandigen
Daarmee laat je heel veel andere doelgroepen liggen. Niet dat dat een
enorm probleem is. Zeker niet wanneer je je voornamelijk op de genoemde
groepen wilt richten, maar ik vraag me af waarom je deze groepen
specifiek benoemt.
Vervolgens ga je in op waarom je een bureau bent begonnen. Prima om te
doen, want daarmee geef je je passie aan.
Wanneer je zegt 'door antwoord te geven op de vragen van de lezer' ga je
voorbij aan de vragen van je klant. Je moet jezelf aan de klant verkopen,
niet aan zijn of haar lezer. Daar zou ik dus iets aanpassen.
En bij 'kan ik elke tekst tot een leesbaar niveau tillen' doe je jezelf denk ik
tekort. Als klant zou ik meer willen dan een leesbaar niveau. Ik wil een
spetterende tekst, een prachtig stuk proza, een bewoording die beklijft.
Meer dan alleen leesbaar in elk geval.
Tot slot sluit je af met een uitsmijter. 'Mag ik binnenkort in jouw tekst een
‘boom’structuur aanbrengen?' Ik vind dat leuk en ik denk dat ik weet wat
je bedoelt, maar ik weet niet of je potentiële klanten dat ook aansprekend
vinden.
Natuurlijk mag je die bomen en het bos gebruiken. Wat te denken van:
'kijk niet langer de kat uit de boom' bij je contactpagina.
Groet
Bertine