Beste Iedereen,
Enige tijd liep ik met de twijfel rond of ik wel of niet meer voor mijzelf moest gaan werken en minder voor mijn baas, maar ik ben eruit. 1 november ga ik van 32uur werken naar 12 uur werken ( om de ziektekosten enzovoorts gedekt te hebben ) en ga ik de rest van de tijd investeren in mijn eigen plannen. In het vinden van nieuwe opdrachten en opdrachtgevers. En het zelf verdienen van geld met mijn eigen werkzaamheden niet binnen een bestaande organisatie. een lastige tijd met de "economische crisis" maar ik ga ervoor....
Nu heb ik al een jaar of 2 een kvk inschrijving, een btw nummer etc aangezien ik freelance werkte, maar het voornamelijk bijverdiensten waren en niet mijn hoofdloon wat ermee werd verdient.
Nu heb ik een boekhoudsysteem in excel opgezet om het allemaal nog beter, makkelijker en overzichtelijker bij te kunnen houden. zijn de nieuwe visitekaartjes binnen en heb ik naar een paar potentiele klanten een brief de deur uit gedaan in de hoop dat er werk uit naar voren komt. Ontwerp van een flyer ligt klaar, informatiemap over mijzelf is in de maak enz......
Nu zullen er vast nog dingen zijn die ik ben vergeten en was ik eigenlijk benieuwd of jullie tips en tricks hebben bij een nieuwe start. Dingen die in mogelijk vergeten ben en wat que netwerken bij het vinden van klanten wel of geen aanrader is. Het is een grote stap voor me. Maar ben bang dat als ik het niet doe ik nooit 100% zelfstandig een bedrijfje zal opzetten en runnen.
Fotografie is hetgene dat ik doe voor een aantal opdrachtgevers waaronder persbureau's.
Dit wil ik komende maanden nog meer uitbreiden in de richtingen bedrijfs(reportages) en journalistieke fotografie.
Zijn er misschien nog boeken die een aanrader zijn over netwerken en het werven van klanten?
Met vriendelijke groet,
Robbert