Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HansA
Ja, dat zou denk ik gaan gebeuren. Conclusie: Een dreigement dat ik ga vertrekken, kan ik als puntje bij paaltje komt niet waarmaken. Incasso is te duur voor deze bedragen, dus ik sta machteloos.
|
Ik snap dat het zo voelt.. ik weet ook niet hoe lang de overeenkomst nog duurt? maar normaal gesproken zou ik inderdaad het contract dan maar uitdienen en dan niet meer met ze in zee te gaan als jij slechte ervaringen hebt. Persoonlijk zou ik vanwege deze aanpassing niet het risico willen lopen in een juridisch geschil/rechtzaak terecht te komen. Die kosten zijn al vrijwel direct hoger zijn als de financiele gevolgen.
Je kunt natuurlijk wel proberen om met ze in gesprek te gaan dat je het hier absoluut niet mee eens bent en dat je het liefst zou stoppen maar dat je ook niet zomaar van de opdracht wil aflopen. Misschien dat dat zorgt voor "schrik en respect" en besluiten ze om jou toch na 30 dagen te blijven betalen.
Misschien kun je ook bij je opdrachtgever nog ter sprake brengen dat het buro dit soort acties uitvoert. wellicht kunnen zij nog iets doen omdat zij natuurlijk ook liever een supergemotiveerde kracht hebben als een die chagerijnig is omdat ie te laat word betaald... (beetje zwart wit gesteld maar gaat even om het beeld). Maar je moet wel inschatten of de opdrachtgever hiervoor openstaat want soms heb je ook gewoon opdrachtgevers die zeggen is jou probleem en niet het mijne..
Tot slot nog een wat "creatievere oplossing" als tussen vorm waar je goed over moet nadenken of het je de sores waard is. want het zou kunnen dat ze je factuur(en) niet meer betalen totdat het opgelost is. Maar je zou zelf ook een brief kunnen sturen waarin je aangeeft dat je door snel stijgende kosten en steeds latere betaling door klanten genoodzaakt bent je uurtarief per direct met 0,50 euro of 1 euro te verhogen. Het is ook een relatie kleine aanpassing (bij fulltime ca 80-160 euro per maand). Dus in principe ook niet genoeg om te ontbinden.
Als gezegd de kans bestaat dat ze zeggen dat de factuur niet klopt en daarom niet betaald zal worden en of je een gecorrigeerde factuur wil sturen. en dan moet je weer kiezen wat je doet, de strijd aangaan of alsnog inbinden..
Het kan misschien ook dat ze inzien dat hun actie niet zo netjes is en de bestaande overeenkomst toch weer respecteren.
Anderzijds bestaat ook de kans dat ze in gesprek gaan.