Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Belasting
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Belasting Inkomstenbelasting (winst uit onderneming en resultaat uit overige werkzaamheden), omzetbelasting (btw), vennootschapsbelasting.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 6 september 2011, 15:15
bartbh bartbh is offline
Lid
 
Geregistreerd: 2 april 2007
Berichten: 32
Standaard Hoe bartering correct toepassen?

Met de plaatselijke voetbalvereniging ben ik overeen gekomen dat ik ze een nieuwe website ga leveren. Daarvan wordt een gedeelte betaald en een gedeelte daarvan wordt als sponsorbijdrage (dus ik krijg een reclamebord) betaald. Dus sponsoring in natura, aka bartering.

Hoe moet ik dit nu op de correcte manier gaan verrekenen? De vereniging is niet BTW-plichtig aangezien ze onder de vrijstellingsregeling vallen.

Stel, de website heeft een waarde van € 750 (excl. BTW) dus het totale factuur bedrag zou dan € 892.50 worden. De afgenomen sponsorspakketten vertegenwoordigen een bedrag van €660,- (3 jaar sponsor a 220 / jaar).

Moet ik dan een factuur uitschrijven van € 892.50, zij schrijven mij een factuur uit van €660,- (zonder BTW) en zij zijn mij het resterende bedrag van (892.50-660) 232.50 schuldig en maken dat via de bank over?

En de €660,- kan ik vervolgens weer inboeken als een uitgave welke volledig afgetrokken mag worden (geen BTW).
Met citaat reageren
  #2  
Oud 7 september 2011, 12:20
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.338
Weblogartikelen: 2
Standaard

Ja, volgens mij doe je het zo goed, mits voldoende aannemelijk is dat de sponsoring een zakelijk karakter heeft (d.w.z. dat jouw bedrijf een reëel belang heeft bij dat reclamebord). Als jij of een familielid bij die voetbalclub speelt, mag je het waarschijnlijk niet aftrekken als zakelijke kosten.
__________________
René
Met citaat reageren
  #3  
Oud 7 september 2011, 13:05
bartbh bartbh is offline
Lid
 
Geregistreerd: 2 april 2007
Berichten: 32
Standaard

Onafhankelijk ben ik zeker van ze, dus dat zakelijk belang bij een reclamebord zit wel goed. Dan ga ik ze eens een mooi financieel voorstel schrijven.

Bedankt voor je reactie!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
bartering


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Kan opdrachtgever pas na 3 maanden factureren: hoe fiscaal correct boeken? Peter1957 Administratie 4 6 april 2011 16:28
BTW Hoe kleine-ondernemersregeling toepassen in aangifte 4e kwartaal? Harry Belasting 6 26 maart 2009 01:39
Hoe boek ik kosten voor goede-doel geschenkbonnen als kerstkaart correct? emeinema Administratie 2 18 november 2008 13:01


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:02.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon