Hallo geachte lezer,
als eerste bedankt dat je met me meedenkt, dat is altijd fijn. Ik ben een nieuwe gebruiker, maar vuur maar direct mij vragen af
Ik ben momenteel bezig met het opzetten van een netwerk met freelancers. Ik wil een rechtsvorm opzetten waar vanuit diverse producten en diensten verkocht worden. Dit zijn de producten die de freelancers aanbieden. Door middel van een salesconstructie waarbij het voor iedereen interessant is, wil ik een netwerk opbouwen.
Nu zat ik te denken om deze "groep" in de vorm van een vereniging te gieten. Het doel van de vereniging is het vergroten van de groeikansen van de leden (freelancers) en het uitbreiden van hun netwerk. Ik kies voor deze vorm omdat ik wil dat de leden allemaal dezelfde hoeveelheid inspraak hebben (a.d.h.v. een ledenvergadering) en omdat de rechten en plichten van de leden in de statuten kunnen worden opgenomen.
De vereniging zelf zou dan geen winstoogmerk hebben, gezien alle betaalde facturen voor 98% doorbetaald worden aan de freelancers. De overige 2% wordt gebruikt voor de jaarlijkse kosten van de vereniging.
Mijn vraag is. Is dit een de beste vorm op deze manier? Of kan ik problemen krijgen omdat de leden indirect verrijkt worden en het doel van een vereniging niet "winst maken om onder de leden te verdelen" mag zijn?
Ik hoor graag jullie ideeen.
Groeten,
Wouter van Maaren