Inkomstenbelasting over omzet of betaalde facturen?
Ik heb mijn administratie eigenlijk helemaal op orde in Excel, waarbij die eigenlijk alles correct doorberekend. Nu heb ik hierin ook mijn eindafrekening inkomstenbelasting geplaatst en ik heb dit nu over de hele omzet doet.
Nu werk ik met een bemiddelingsbureau en heb ik dat sommige facturen na 120 dagen betaald worden (lastig verhaal met betalingstermijn van verschillende partijen).
Nu is eigenlijk de vraag (op 2014 gericht):
1. Ik geef bij omzet de bruto omzet op van alle facturen en uitgaven die ik 2013 heb gemaakt/binnengekregen, ongeacht of ze wel of niet betaald zijn;
2. Of moet de facturen gemaakt in januari 2014 over de werkzaamheden van 2013 hier ook bijgevoegd worden, dus bij de bruto omzet van 2013;
3. De omzetbelasting van het 4e kwartaal van 2013 zet ik onder kortlopende schulden;
4. Ik geef bij liquide middelen mijn huidige bankrekeningsaldo op zoals die was op 31-12-2013;
Dit is hoe ik het zou invullen (punt 2 is nog een open vraag), klopt dat een beetje. Want dat zou indirect betekenen dat ik inkomstenbelasting ga betalen over mogelijk nog niet ontvangen geld, eigenlijk hetzelfde als bij omzetbelasting. Kloppen mijn aannames?
|