Hmm...ik ben een maand of 3 geleden begonnen (feb 2007).
Het idee om te gaan freelancen kwam op. Ik ben gaan lezen (Handboek freelancen), gaan surfen en gaan kletsen met andere freelancers. Een administratie opgezet, begrotingen gemaakt (exploitatie-, financierings-, investeringsbegroting). Mijn CV gemaakt, bureaus en opdrachtgevers gaan zoeken en aanschrijven. Ergens in dit proces heb ik mijn baan opgezegd (per 15 juni) en over een paar dagen ben ik geen loonslaaf meer!
Waarschijnlijk liggen mijn inkomen en maandlasten wel een stuk lager dan dat van de meesten van jullie, maar ik had op de bank een buffer staan voor een maand of 3, en met het vakantiegeld van mei en de uitbetaalde verlofdagen die ik nog had, heb ik er straks weer een maand bij.
Eigenlijk allemaal best snel gegaan als ik zo terugkijk. Alles gedaan naast een fulltime baan, dus dat was best even zwaar (avonduren en weekenden). Maar echt moeilijk vond ik het eigenlijk niet... Kwestie van je verstand gebruiken en je goed inlezen. Maar goed, dat is misschien makkelijk gezegd in een branche waar het werk momenteel voor het oprapen ligt en een thuissituatie waarin ik aan niemand verantwoording hoef af te leggen....