ik heb gewerkt bij een bedrijf dat alles regelt rondom het PGB-gebeuren, zoals aanvraag, verantwoording, betaling van hulpverleners en ook het zoeken van een passende hulpverlener.
Het gemiddelde uurtarief dat betaald werd lag tussen de 25 en 30 euro per uur. Met uitschieters naar onder en boven, afhankelijk van de ervaring en opleiding van de hulpverlener en de hulpvraag en het budget van de PGB-houder. Als er geen bemiddelend bedrijf tussen zit kan je denk ik wel meer vragen.
een handige website die ik gebruikte om hulpverleners te vinden is:
www.pznnet.nl Hier kunnen zorgbieders en zorgvragers een profiel aanmaken, een soort datingsite op PGB-gebied eigenlijk
Een goede manier om je te profileren.
Kan je aangeven uit welke regio je komt? misschien kan ik je een paar handige telefoonnummers en/of instanties doorgeven.
Er is ook een mevrouw die een handboek(e-book) voor freelancers in de zorg heeft geschreven. ik heb het zelf niet gelezen, maar het lijkt me erg interessant voor je. Als ik erachter kom wie wat waar en hoe, dan zal ik het wel melden. Op dit moment weet ik niet meer hoe die vrouw heet, ik zal straks eens gaan googlen..