Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door t029248
Meestal zitten er grote detacheerders tussen met hun prefered supplier contracten.
|
Dat is inderdaad lastig, zo kan ik mij voorstellen. Maar het lijkt me dat er manieren moeten zijn om dit te omzeilen. Op z'n minst een uitdaging, nietwaar?
Citaat:
Aan de andere kant vinden jullie adverteren bv op Marktplaats etc niet chique terwijl dit wel een effectieve tool kan zijn op
weg naar meer klanten.
|
Dat hangt wel sterk van de markt af waarin je je begeeft. Voor webdesign vind je nu eenmaal eerder klanten via een platform zoals Marktplaats dan voor tekstredactie of copywriting. Misschien ook omdat er meer particulieren komen? Iedere markt heeft zijn eigen equivalent op het web. Dus voor sommigen kan Marktplaats idd effectief zijn.
quote=t029248;16337]Een goede tussenweg heb ik nog niet gevonden.[/quote]
Tsja, keep on searching. Ik concurreer ook in markten waar andere partijen groot en machtig zijn en waar klanten niet op mij of mijn diensten en producten zitten te wachten. Verdiepen en/of verbreden van het dienstenaanbod kan soms helpen. Of het roer omgooien: zo hebben we (o.a.) vijf jaar lang een blad uitgegeven, oplage 7.000 (kostte een vermogen per jaar) en dat verschijnt nu alleen nog digitaal. Die verandering levert niets
op, behalve een besparing van ca. 50K per jaar
. Kunnen we weer andere leuke dingen doen en 't verlegt de druk.
Citaat:
Ik denk dat Nederland is nog niet helemaal klaar voor het nieuwe werken en grotere hoeveelheden freelancers die daar bij horen. Stinkend jaloerze lafaards in grote bedrijven zagen aan je poten....
|
Ik neem aan de poten
onder je stoel, anders zou ik echt medelijden krijgen. Jouw idee dat NL nog niet klaar is voor alle freelancers, is een interessante stelling voor een discussie op zich. Wat zou er moeten veranderen? (Of is het gewoon leren omgaan met de situatie zoals die is?)