Re: Urencriterium als student
ik ken de opleiding niet inhoudelijk maar een wat minder hypothetisch standpunt zou kunnen zijn dat de eerste 2 jaar van de opleiding je nog niet voldoende vaardigheden hebt als goudsmid om een eigen onderneming te starten en dat verklaard dus waarom je in het 3e jaar begint, volgens mij een goed tegenargument tegen het argument dat Rene aandraagt dat de start van de opleiding voor het begin van het bedrijf. hoewel allemaal hypothetisch.
Ik ben het eens met Rene's standpunt, gewoon de jurisprudentie doorlezen, met dat in de hand je standpunt bepalen en hier een dossier van maken.. Gewoon gaan ondernemen met achteraf laten toetsen als de belastingdienst erom vraagt.
Je hebt tijd zat om je bedrijf uit te bouwen voordat die vragen komen. De belastingdienst zal je vooraf geen toestemming geven maar als over 1,5 - 2 jaar blijkt dat jij een succesvolle onderneming hebt word het ook lastiger deze aftrek niet toe te staan.
maar hoe dan ook als je aftrek claimt moet je er ook (financieel) rekening mee houden dat ie afgewezen kan worden. kortom hou wat geld apart daarvoor..
maar als je niet aftrekt dan krijg je zeker niks, als je wel aftrekt kan het gebeuren dat het alsnog afgewezen worden maar met een goed verhaal/standpunt maak je goede kans dat de aftrek word geaccepteerd.
|