Hoe moet ik de IB aanpakken bij deelname in een VOF?
Hallo,
ik heb de volgende situatie waarbij ik niet weet wat ik op moet geven voor de belasting.
Ik heb een VOF samen met iemand anders, hij leeft ervan, ik ben nog in loondienst en ondersteun hem als het ware in de VOF. Maandelijks maakt hij zijn "salaris" over van de bedrijfsrekening naar z'n privérekening, ik niet, want ik heb m'n inkomsten uit loondienst elders.
Wat betekent dit voor onze belastingopgaaf aan het eind van het jaar?
1. Misschien een hele stomme vraag, maar aangezien je in een VOF persoonlijk aansprakelijk bent voor alles, moet je dan buiten dat wij allebei onze persoonlijke belastingaangifte doen, ook nog een aparte belastingaangifte voor de VOF doen?
2. Hoe moeten we onze winst opgeven? Ik zou zeggen dat mijn compagnon zijn maandelijkse "salaris" opgeeft als winst uit onderneming, en ik geef alleen m'n salaris uit loondienst op omdat dat ook persoonlijk mijn enige bron van inkomsten zijn. Of zit het gecompliceerder in elkaar...?
3. Hoe zit het met de investering die we gedaan hebben, we hebben beide hetzelfde bedrag in de VOF geinvesteerd, moet dit ook ergens op de belastingopgaaf aangegeven worden?
Bedankt!
|