Hallo,
Twee jaar geleden ben ik voor mezelf begonnen als freelance journalist (tekst, beeld en radio), voorlopig 1 dag in de week naast mijn vaste baan. Anderhalf jaar geleden heb ik een leuke bedrijfsnaam bedacht (KIEKMedia) en daarbij een website gemaakt. Die stelt weinig voor, op een openingspagina met vermelding van werkzaamheden en contactgegevens. Ik moet 'm nog eens goed gaan ontwikkelen, maar dat is door alle drukte blijven liggen.
Toen ik deze naam bedacht heb ik 'm eerst gegoogled, hij bestond nog niet en er was ook niks wat er ook maar een beetje op leek. Nu is er recent een andere freelancer van start gegaan, ook een journalist maar dan op het gebied van videoproducties en hij heeft dezelfde bedrijfsnaam gekozen. In plaats van
www.kiekmedia.nl heeft hij
www.kiekmedia.com vastgelegd en een prachtige site gemaakt. Toen hij deze naam ging registreren, moet hij mijn site gezien hebben, lijkt mij. Ik vraag me af of zoiets kan. Het probleem is dat er bij een aantal opdrachtgevers verwarring is onstaan hierdoor. Overigens hebben we ons beiden nog niet geregistreerd bij de KvK.
Wat kan ik doen? Nieuwe naam kiezen? Registeren bij KvK? Hem er op aanspreken? Iemand een goed advies?
Dank!